Înmatriculările de autoturisme Dacia noi în Franţa au atins cifra de 10.138 unităţi, aceasta reprezentând o creştere de 19,5% faţă de acceaşi perioadă a anului trecut.
Livrările grupurilor Ford şi Daimler au urcat luna trecută cu 13,7%, respectiv 7,7%, în timp ce Renault a raportat un declin de 3,4%.
Pe ansamblu, piaţa auto franceză a înregistrat în octombrie o scădere de 1,5% (fiind înmatriculate 173.799 de autoturisme noi), din cauza introducerii procedurilor mai stricte de testare a poluării (WLTP), potritrivit Digi24.ro.
Toţi producătorii trebuie să îşi testeze vehiculele utilizând WLTP, înainte ca acestea să fie puse în vânzare. Însă, noua procedură armonizată la nivel mondial de testare a vehiculelor uşoare (WLTP), bazată pe date obţinute în condiţii reale de drum, a generat emisii mai mari de dioxid de carbon pentru anumite vehicule, întârziind certificarea oficială şi vânzările.
Franţa rămâne a treia mare piaţă auto din Uniunea Europeană, în urma Germaniei şi Marii Britanii, dar înaintea Italiei şi Spaniei.